Organisatie

Onze school telt 13 groepen. Het gemiddeld aantal leerlingen per groep is ongeveer 22. 

Onderwijseenheid 1 Onderwijseenheid 2 Onderwijseenheid 3
Groep 1-2a Groep 3a Groep 6a
Groep 1-2b Groep 3b Groep 6b
Groep 1-2c Groep 4 Groep 7
 

Groep 4-5

Groep 7-8

  Groep 5 Groep 8

 De school heeft een leeftijdsgebonden groepsindeling: in principe zitten kinderen van gelijke leeftijd in dezelfde groep. De overgang naar de volgende groep is afhankelijk van het ontwikkelingsniveau van het kind. Aan alle leerlingen in de groep wordt in de basis dezelfde leerstof aangeboden. Bij de instructie en verwerking van de leerstof wordt gekeken naar het niveau van de kinderen. Sommige leerlingen krijgen verrijkings- en verdiepingsstof. Kinderen die wat meer moeite hebben met de leerstof krijgen extra hulp bij het zich eigen maken van de leerstof. Vanaf groep 6 kan er ook gewerkt worden met een eigen leerlijn voor één of meerdere vakken. We streven ernaar om in elke groep niet meer dan twee reguliere leerkrachten te laten werken.

Organisatiestructuur

Managementteam: Directeur en adjunct-directeur.

Directeur: De integraal verantwoordelijke van het gehele kindcentrum

Adjunct-directeur:  Leidinggevende in de aansturing van met name het deel onderwijs moet plaatsvervangend voor de kinderopvang bij afwezigheid directeur.

Kernteam: Management en kwaliteitscoördinatoren (KC) (voorheen ook intern begeleiders genoemd) Kwaliteitscoördinatoren: domein 1: Kinderopvang en de groepen 1-2, domein 2: Groepen 3,4 en 5. Domein 3: Groepen 6,7 en 8.

Coördinatoren onderwijseenheden: Leerkrachten met een coördinerende taak. De coördinatie is gericht op het samen verzorgen van goed onderwijs in de eenheid. Hierin staat samenhang in het onderwijs, de schoolontwikkeling en leren van en met elkaar centraal. De school hanteert de volgende verdeling in onderwijseenheden (OE):

Onderwijseenheid 1: groepen 1-2
Onderwijseenheid 2: groepen 3, 4 en 5
Onderwijseenheid 3: groepen 6,7 en 8.

Hierin zien je meteen de parallel met de domeinen van de kwaliteitscoördinatoren.

Interne begeleiding en schoolversterkingsteam
Binnen de school zetten we de expertise van kwaliteitscoördinatoren, gespecialiseerde leerkrachten en bovenschoolse of externe ondersteuners zo effectief mogelijk in. Het doel is om zowel de ontwikkeling van leerlingen als de vaardigheden van medewerkers te versterken. De kwaliteitscoördinatoren coördineren en volgen dit proces. Bij complexere hulpvragen werken we samen in het schoolversterkingsteam, waarin ook een orthopedagoog van KPO en de directie deelnemen. Indien nodig sluiten ook externe partners, zoals de jeugdprofessional, aan om samen passende ondersteuning te bieden.